Projektując biuro, zazwyczaj skupiamy się głównie na wygodzie i walorach estetycznych – np. by wnętrze wyglądało na przestronne i przyjazne, a także wpisywało się w uniwersalne kanony aranżacyjne. Nie są to jednak wszystkie aspekty, o jakie należy zadbać. Jeśli chcemy, by przestrzeń pracy naszych podwładnych spełniała wszystkie podstawowe wymagania i umożliwiała im nie tylko wydajne spełnianie swoich obowiązków, lecz także relaks, warto zastanowić się także nad sposobami zapewnienia odpowiedniej akustyki biura.
Akustyka w biurze jest jedną z wartości regulowanych przez ciągle modernizowane prawo budowlane. Pomieszczenia muszą spełniać konkretne wielkości dotyczące eliminowania pogłosu, poziomu hałasu itd.
Chyba wszyscy byliśmy kiedyś w sytuacji, gdy nasz aparat słuchowy został wystawiony na działanie nieprzyjemnych, uporczywych dźwięków, ogólnie nazywanych hałasem. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że dźwięki mogą mieć znaczący wpływ na nasz organizm i często oddziaływać na niego w bardzo niekorzystny sposób. Co gorsza, wywoływane zmiany moga być początkowo niezauważalne i nasilać się wprost proporcjonalnie do czasu oddziaływania destrukcyjnego czynnika. Dodatkowo wpływać nie tylko na mechaniczne uszkodzenia słuchu, lecz także na naszą psychikę i zachowania. Ciągły hałas jest czynnikiem stresogennym, gdyż pobudza przysadkę i cały układ hormonalny do produkcji substancji odpowiedzialnych za wydzielanie hormonu stresu. Ich długotrwałe stężenie we krwi wpływa na rozdrażnienie i wahania nastrojów, a to z kolei skutkuje obniżeniem wydajności pracownika.
Hałas zwiększa się, jeśli rozchodzi się w pomieszczeniu o dużej przestrzeni i napotyka na przeszkodzie tylko twarde płaszczyzny. Dlatego ważne jest zadbanie o odpowiednią akustykę biura. Zakup elementów aranżacji wnętrza, które pochłaniają dźwięki, pomoże w zachowaniu harmonii i uczucia spokoju w miejscu pracy, a także zapewni podwładnym możliwość odpowiedniego wyciszenia, relaksu i skoncentrowania na wykonywanych obowiązkach.
Odpowiednia akustyka w biurze zapewnia wyciszenie i brak uporczywego, przeszkadzającego w pracy hałasu bądź szumu. Dodatkowo, umożliwia łatwiejszą komunikację. Zarówno między poszczególnymi pracownikami (co owocuje bardziej przyjazną wzajemną atmosferą, lepszą współpracą i wynikami podwładnych), jak i z klientem.
Przemyślana akustyka biura zapewnia także poczucie prywatności i intymności oraz gwarantuje bezpieczeństwo poufnych informacji z życia firmy (zwłaszcza tzw. budki akustyczne). Przy odpowiednim zaplanowaniu akustyki w biurze, istnieje możliwość wyeliminowania pogłosu i echa nawet w ogromnych pomieszczeniach.
Na rynku istnieje wiele systemów wpływających na wyciszenie wnętrza. Wiele z nich jest stosowanych w domach, inne w budynkach użyteczności publicznej, inne stanowią elementy akustyki biura. Wybór odpowiednich zależy od celu, który chcemy osiągnąć. Czy będzie to zmniejszenie poziomu pogłosu i hałasu, czy zapewnienie pracownikom miejsca kompletnego wyciszenia? Zapraszamy do zapoznania się z ofertą systemów akustycznych w Logan.